WCW backstage assault
Popis
WCW Backstage Assault je profesionální wrestlingová videohra, kterou vyvinulo studio Kodiak Interactive a vydala společnost Electronic Arts. Byla vydána v listopadu 2000 pro PlayStation a v prosinci 2000 pro Nintendo 64. Tato hra byla posledním titulem pod značkou World Championship Wrestling (WCW) před jejím převzetím firmou World Wrestling Federation (WWF) na začátku roku 2001. V hře je komentář od Tonyho Schiavoneho a Bobbyho "The Brain" Heanena.
Hratelnost
WCW Backstage Assault se od jiných wrestlingových her zásadně liší, protože neobsahuje tradiční wrestlingový ring. Všechny zápasy se odehrávají v různých backstage prostředích, což činí hru jedinečnou, ale také kontroverzní. Hra se soustředí na Hardcore pravidla, kde hráči mohou využívat okolí, předměty a zbraně k poškozování svých soupeřů.
- Místa zápasů: Neexistuje žádný ring, zápasy se odehrávají v zákulisí arény, která má sedm propojených úrovní a celkem 16 místností. Hráči mohou během zápasu přecházet mezi různými místnostmi, což vytváří dynamické bojové situace. Truck Arena je počátečním místem pro některé herní módy a hráči se mohou vracet do předchozích místností, jak postupují hrou.
- Podmínky vítězství: Zápasy mohou skončit pinem, submisí nebo knock outem, přičemž neexistuje možnost diskvalifikace nebo count-outu. Hardcore povaha hry povzbuzuje hráče k používání předmětů jako zbraní k oslabování soupeře.
- Systém momentum: Hráči získávají momentum prováděním úderů, tahů a provokací. Jakmile hráč dosáhne Maximálního momenta, může provést finální pohyb. Zdraví hráče je indikováno změnou barvy jména, která se mění z bílé na červenou, ukazující množství přijatého poškození.
- Krvácení: Postavy mohou začít krvácet, pokud utrpí příliš mnoho poškození, což přidává zápasům na brutalitě.
Herní módy
-
Hardcore Challenge: Tento mód je hlavní součástí hry, kde hráči vybírají postavu a snaží se vyhrát specifický titul. Po první výhře si hráči mohou vybrat z různých místností a soupeřů v rozvětvené struktuře. Poslední zápas v módu bude v Truck Areně. Hráči získávají body za výhry, použití různých pohybů a celkový výkon. Pokud prohrají zápas, mají jen jednu šanci na jeho opětovné vyhrání. Pokud prohrají stejný zápas dvakrát, kampaň končí. Tato móda umožňuje odemykání nových pohybů, úrovní a postav.
-
Hardcore Gauntlet: V tomto módu musí hráči vyhrát sedm zápasů za sebou, přičemž není možné mezi zápasy ukládat postup. Tento mód je zaměřený na dovednosti a vytrvalost hráče a umožňuje odemknout skryté postavy.
-
Exhibition Mode: Tento mód nabízí hráči možnost zahrát si zápas proti AI nebo druhému hráči. Hra nabízí tři typy zápasů:
- Normální zápas: Základní zápas 1 na 1.
- First Blood: Cílem je přimět soupeře ke krvácení, tento zápas lze hrát pouze v režimu pro jednoho hráče.
- Human Torch: Tento zápas může být hrán pouze se dvěma hráči a odehrává se pouze v Truck Areně, kde vítěz musí svého soupeře zapálit pomocí hořícího sudu u východu.
Přijetí
WCW Backstage Assault se setkalo s rozporuplnými až negativními recenzemi. Neobvyklé rozhodnutí odstranit wrestlingový ring a nechat všechny zápasy odehrávat v zákulisních prostředích nebylo hráči příliš pozitivně přijato, protože to hru činilo méně vzrušující a méně tradiční než jiné wrestlingové hry. I přesto hra získala určitou pozornost pro svůj kreativní přístup a využívání hardcore pravidel.
Hra prodala přibližně 200 000 kopií, což je spíše skromné číslo odrážející rozporuplné přijetí hráči. I když byla součástí posledních her pod značkou WCW, zůstává zajímavým pokusem přinést novou perspektivu do wrestlingového žánru té doby.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.