The crystal key
Popis
The Crystal Key je grafická dobrodružná videohra, která byla vydána v roce 1999. Byla vyvinuta společností Earthlight Productions a vydána firmou DreamCatcher Interactive. Jde o sci-fi hru, ve které hráč hraje za mezihvězdného průzkumníka na misi zachránit Zemi před zákeřným mimozemským dobyvatelem Ozgarem. Hráč využívá portály k přecházení mezi různými planetami, jako jsou světy s pouštěmi a džunglí, sbírá předměty a řeší hádanky.
Příběh a gameplay
Hra se zaměřuje na prozkoumávání, sbírání předmětů a řešení hádanek. Používá point-and-click rozhraní, kde hráč naviguje postavu, sbírá předměty a interaguje s objekty ve světě. Hráčova postava se pohybuje mezi panoramatickými statickými obrazovkami, které lze otáčet o 360°, což je podobné hře Myst. K pohybu postavy mezi těmito obrazovkami dochází prostřednictvím animovaných přechodů mezi jednotlivými oblastmi.
Hráč hraje za pilota experimentálního vesmírného plavidla schopného dosáhnout rychlosti světla. Krátce před začátkem hry je Země napadena mimozemskou armádou vedenou Ozgarem. V té době je zachycena mezihvězdná zpráva od rasy Arkonianů, kteří dříve porazili Ozgara neznámým způsobem. Hráč je vyslán na místo původu této zprávy, aby se dozvěděl více a prozkoumal světy opuštěné Arkoniany.
Ve hře navštívíte různé planety, včetně pouštního světa, džunglové oblasti a podvodního města Arkonianů zvaného Suralon. Hlavním cílem je získat tajemný Crystal Key, který umožňuje otevírat portály k těmto světem a nakonec čelit Ozgarovi a zachránit Zemi.
Vývoj
Hra byla koncipována Johnem a Jennifer Mathesonovými v polovině 90. let a vývoj trval přibližně pět let, přičemž byla komplikována technickými problémy vývojové platformy. Earthlight Productions použilo technologii QuickTime VR k vytvoření 360° panoramatických prostředí, která umožnila vertikální posouvání bez toho, aby byla plně sférická.
Hra byla podepsána s vydavatelem DreamCatcher Interactive v roce 1999, který ji vydal 22. listopadu téhož roku za nižší cenu na dvou CD-ROM. Byla součástí strategie DreamCatcher zaměřené na dobrodružné hry a stala se jedním z jejich nejúspěšnějších titulů roku 2000.
Přijetí
The Crystal Key se stal komerčně úspěšným titulem a v roce 2000 se stal nejprodávanější hrou vydavatele DreamCatcher. Hra však obdržela smíšené až negativní recenze od kritiků, kteří ji porovnávali s hrou Myst. Někteří recenzenti chválili vizuální stránku a herní mechaniku, zatímco jiní kritizovali bugy a herní obsah. Hra prodala více než 500 000 kopií v Severní Americe do roku 2004. V roce 2004 následoval titul Crystal Key 2, který byl spoluprací s Kheops Studio ve Francii.
Závěr
The Crystal Key je sci-fi dobrodružná hra, která nabízí prozkoumávání různých světů, sbírání předmětů a řešení hádanek. I přes technické problémy během vývoje a rozporuplné přijetí kritiků se stala komerčně úspěšnou a podílela se na popularizaci adventurního žánru v roce 2000.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.